Dag 24 - Det här får mig att gråta

Det här är ganska roligt. Jag är inte en superkänslig person som gråter i slutet av ”I taket lyser stjärnorna” eller när jag hör om ett barn som mosats av ett tåg. Jag gråter när någon nära dött, och i princip alltid när jag kommer på att jag aldrig mer får träffa min morfar. Jag gråter av glädje när jag ser folk vara sjukt lyckliga. Men framförallt gråter jag när män, vanligtvis medelålders eller äldre män (typ runt 60) visar sig sårbara. Minns exempelvis ett avsnitt av grannfejden och en äldre man kom på att han var ensam för att han alltid var så arg på alla, och han ångrade sig. Och som tårarna rann! Jag ville ringa honom och bli hans vän, för att han inte skulle vara ensam mer. Sen gråter jag när djur far illa, speciellt hundar för jag kan inte stå ut med tanken att någon kan ge sig på något så oskyldigt.


(hund) (äldre man)

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback